האם פרסום דרך הפצת פליירים הוא פרסום אפקטיבי ?


 פתחתם עסק או יש לכם עסק קיים והחלטתם להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם?

 מעולה, כנראה עכשיו אתם הבנתם שעל מנת שיכירו אתכם אתם חייבים פרסום. 

המשפט הכי חשוב והכי יקר בעולם הפרסום זה שאין פרסום רע, יש פרסום אפקטיבי, זהו פרסום אשר באופן ישיר מגדיל את כמות הלקוחות שלכם, ויש פרסום אשר מעורר מודעות אצל הלקוחות שלכם. 

לפני שאתם ניגשים לפרסם את עצמכם בדרך כזו או אחרת תחשבו את התקציב שלכם וכמובן עלות אל מול תועלת. 

היום בעולם הדיגיטל קל מאוד להשקיע כספים בפייסבוק, באינסטגרם או לקדם את האתר שלכם בגוגל. 

תמורת אלפי שקלים אתם תקבלו חשיפה דיגיטלית, שלא בהכרח מבטיחה לכם חשיפה אפקטיבית.

קבלו כמה טיפים לחשיפה נכונה. 

1. בחירת קהל יעד- ידוע שכל עסק פונה לקהל יעד שונה, ניתן לחלק את קהלי היעד על פי מיקום גיאוגרפי, על פי מצב סוציואקונומי, מגדר או גיל. 

תחשבו מי כבר קיים בקהל היעד שלכם ומי הלקוחות שהעסק שלכם פונה אליו. כמובן שניתן היום לצמצם עוד יותר על פי אמונות כאלה ואחרות או על פי תחביבים והתעניינות של הלקוחות והצרכנים שלכם. 

2. תקציב פרסום - לא מעט פעמים ראינו כי אנשים משקיעים אלפים על מיתוג העסק וכשמגיעים לעניין הפרסום בפועל לא נשאר להם תקציב, המיתוג חשוב מאוד למען העסק שלכם, אך הפרסום הוא זה שיביא את הלקוחות אליכם. 

3. שירות לקוחות - שמירה על קשר עם לקוחות קיימים - לא מעט פעמים אנו רואים איך הלקוחות שלנו עסוקים בלמצוא לקוחות חדשים ושוכחים את הלקוחות שכבר מכירים אותם והשקיעו בהם, תמיד תדאגו לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם , ניתן לעשות זאת בדרך של ברכה לחג או ליום הולדת, כרטיס מועדון או שובר מתנה לרכישה הבאה. 

4. להבין איזו חשיפה באמת עדיפה לעסק שלכם - החלטתם כי הנכם עסק שרוצה חשיפה פיזית ואפקטיבית אז פליירים זה בדיוק עבורכם , ישנם כמה סוגים של חלוקות, ישנה חלוקה על גבי דלתות התושבים, חלוקה בתיבות הדואר וחלוקה על גבי מכוניות\משרדים. 


אף חברת הפצה לא תוכל להתחייב לכם על טלפונים מלקוחות ומי שמבטיח עדיף שתחפשו חברת הפצה אחרת. 

חברת הפצה יכולה להתחייב שכל פלייר יגיע ליעדו : 

+ תוודאו שההפצה שלכם מתועדת כלומר רושמים כתובות ומספרי בניין בהם בוצעה החלוקה. 

+ תסגרו מראש בעת ביצוע העסקה על אזור חלוקה לרוב לחברות הפצה גדולות יש מידע מדויק לגבי כמויות בתי אב, לגבי מצב סוציואקונומי של השכונות ובכלל מי מתגורר באזור החלוקה, תבחרו אזורים בצורה מדויקת וכך תגדילו את האפקטיביות של החלוקה. 

+ תבדקו באיזה שעות מבוצעת החלוקה כי אם החלוקה מבוצעת בלילות היא פחות אפקטיבית, כי האדם רואה את הפלייר כשהוא בדרך החוצה וכך איתו גם הפלייר יצא החוצה ולא יכנס הביתה פנימה. 

+ תבדקו בעת סגירת העסקה איזה סוג הפצה הוא הכי אפקטיבי עבור העסק שלכם ואיך אתם רוצים לחלק, הכל בבת אחת או לחלק בפעימות שבועיות \ חודשיות. יכול מאוד להיות שחלוקה בפעימות תיהיה הרבה יותר אפקטיבית עבורכם. 

+ תשאלו האם יש מנהל הפצה שמשגיח ועוקב אחרי החלוקה ומוודא שאכן החלוקה מבוצעת כמו שצריך. 

והכי חשוב זכרו כי אין פרסום רע, לפעמים הפרסום נועד לעורר מודעות אצל האדם ולא בהכרח מביא אותו לקנות מכם מיד, יכול להיות מצב כי עוררתם מודעות אצל האדם והצורך יתעורר בקרוב והוא יפנה אליכם בהמשך.